アメリカの中学生と核について考えてみた 第5回:3年目:アートを通して核の現実を理解する
連載5回目 今回は3年目のプログラム拡張にあたって、アートを科学教育に取り入れたことについて、ローラ・グラックマンとサラ・ローゼンガードが書いてくれました。NTAの7年生たちによるアート作品も色々と紹介しています。是非読んでください。
https://webmedia.akashi.co.jp/posts/8958
Thinking About Nuclear Issues with American Middle School Students: Year Three - Making Sense of Nuclear Realities Through Art
This time, to mark the program’s third-year expansion, Laura Gluckman and Sarah Rosengard write about incorporating art into science education. We also showcase a variety of artworks created by 7th graders at National Teachers Academy CPS. Please read!
Thinking About Nuclear Issues with American Middle School Students: Year Three - Making Sense of Nuclear Realities Through Art
This time, to mark the program’s third-year expansion, Laura Gluckman and Sarah Rosengard write about incorporating art into science education. We also showcase a variety of artworks created by 7th graders at National Teachers Academy CPS. Please read!